جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

محمد کوثری* تصمیم دولت عراق مبنی بر مهلت 6ماهه به منافقین برای خروج از این کشور نکات قابل ملاحظه‌ای را در خود نهفته دارد.

هرچند دولت عراق به‌تدریج در بعد امنیتی بر استان‌های خود مسلط می‌شود، اما تصمیم اخیر درباره منافقین و اخراج آنها از عراق به جای تحویل دادن به ایران بیانگر فشار و امر و نهی آمریکا بر دولت عراق است.

آمریکا در عراق از منافقین علیه ایران و ملت عراق سوءاستفاده کرد و حال که می‌بیند دیگر آنها اطلاعات و اخبار به روزی ندارند، تصمیم گرفته است اعضای این گروهک را از عراق خارج کند.

هرچند آمریکایی‌ها با سردادن شعار مبارزه با تروریسم به‌ویژه بعد از حادثه 11سپتامبر، جنگ افغانستان و عراق را به راه انداختند اما نه‌تنها تا‌کنون در عمل به شعار خود ناموفق بوده‌اند بلکه به حمایت صریح و مستقیم از گروه‌های تروریستی همچون منافقین پرداخته‌اند.

در پی ورود اشغالگران به عراق و با توجه به جنایات منافقین علیه ایران و درصورت صداقت آمریکایی‌ها در ادعای مبارزه با تروریسم این گروه به جای اخراج از عراق باید به ایران تحویل داده می‌شدند، نه اینکه بعد از گذشت چند سال به آنها فرصت دهند که از عراق خارج شوند و در کشوری دیگر به فعالیت بپردازند.

البته باید یادآور شد که ایران از بازگشت آن دسته از اعضای این گروهک تروریستی که از اعمال خود پشیمان شده‌اند و در این سال‌ها با فریبکاری سران این سازمان تروریستی از وطن خود دور مانده‌اند، استقبال می‌کند.

* نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 63147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز